vpiona

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی 18 ص با فرمت ورد

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 21

تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی

فلسفه نوین مدیریت منابع انسانی ؛ ساختار وسازماندهی آن به شکل امروزی همگی نتیجه تعامل میان مجموعه ای حوادث و تحولاتی است که با وقوع انقلاب صنعتی در انگلستان (حدود 1760) آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد . البته پیدایش و رشد تدریجی مدیریت منابع انسانی به پیشتر از آن و به دوران باستان باز می گردد و شواهدی از تشکیل اصناف و بروز اعتصابات کارگری منظم و سازمان یافته در روم ومصرمشاهده شده است .تحقیقات نشان می دهد پیشه وران وصنعتگران رومی درقرن هفتم قبل از میلاد اتحادیه ها و سندیکاهایی به وجود آورده بودند که اعضای آن را اصناف مختلفی مانند صنف مطرب (نوازنده) ؛طلاکار؛مسگر ؛سفالگر؛رنگرز؛ کفاش و مهتر تشکیل می دادند . همچنین تحقیق دیگری نشان میدهد در 1100 سال قبل از میلاد بردگانی که در یکی از معابد مصر به کار واداشته شده بودند دست به اعتصاب زدند .

اما مقصود از مطالب ذکر شده شرح وقایع مهمی است در طول تاریخ که در پیدایش اداره امورکارکنان بعنوان واحدی مستقل و دارای وظایفی کاملاُ تخصصی تاثیربسزایی گذاشته اند .

عوامل موثر درشکل گیری مدیریت منابع انسانی به صورت امروزی آن به شرح زیر می باشد :

پیشرفت وتحول سریع تکنولوژی و تخصصی شدن مشاغل در انقلاب صنعتی

اوج گیری نهضتهای کارگری و ظهور اتحادیه ها که به نمایندگی از مصرف تمام کارگران با کارفرمایان وارد مزاکره شدند .

مدیریت علمی

روانشناسی صنعتی : شناخت وانتخاب افراد برای مشاغلی که با نیرو استعداد وتوانایهای آنان مطابقت داشته باشد .

ظهور و ورود متخصصان وکارشناسان نیروی انسانی به صحنه وانجام مجموعه ای از وظائف تخصصی در ضمینه هایی از قبیل استخدام ؛ رفاه کارکنان ؛ قیمت گذاری کار؛ایمنی؛ آموزش وخدمات پزشکی و ایجاد حوزه خاصی در سازمان برای نظارت بر این فعالیتها .

مکتب روابت انسانی: تحقیقات التون مایو که میزان تولید را تابع همکاریهای گروهی می انست .

ماهیت مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی را شناسائی ؛ انتخاب ؛ استخدام ؛ تربیت و پرورش نیروی انسانی به منظور نیل به اهداف سازمان تعریف کرده اند . منظور از منابع انسانی یک سازمان تمام افرادی است که در سطوح مختلف سازمان مشغول به کارند منظور از سازمان تشکیلات بزرگ یا کوچکی است که به قصد و نیتی خاص و برای نیل به اهداف تجاری خصوصی ؛ وزارتخانه دولتی ؛ باشگاه ورزشی و تفریحی وغیره به وجود آمده است .

در تقسیم بندی سازمان؛ مدیریت منابع انسانی درردیف مدیریت تولید؛ مدیریت مالی و غیره قرار گرفته وانجام امور مربوط به آن بعهده حوزه معین واگذارگردیده است که این حوزه ممکن است مستقیماُ تحت نظر ریاست سازمان باشد یا این که به واسطه هایی تحت نظر وی قرار گیرد و دارای وظایفی کاملاُ تخصصی است که نقش مهمی درموفقیت نهایی سازمان دارد اما از انجا که سازمان بدست انسان طراحی واداره می شودوانسانهای شاغل درکل سازمان موضوع اصلی منابع انسانی هستند؛منابع انسانی نمی تواند فقط به یک حوزه تخصصی محدودگردد.درنتیجه تصمیمات وعملکردمسئولان امور پرسنلی در کلیه سطوح سازمانی وبه تبع آن در کملکرد کلی سازمان تاثیر می گذارد .

با وجود اهمیت آشکار مدیریت منابع انسانی همیشه ابهامات و سوءتعبیرهایی درباره ماهیت واقعی؛ نقش ووظیفه دقیق آن وجود داشته است یکی ازدلایل این امر جدید بودن این وظیفه نسبت به سایر وظائف در سازمان است زیرا تا چندی پیش نیازی به جدا کردن مدیریت منابع انسانی و اختصاص واحد یا اداره ای مخصوص بامجموعه ای ازوظایف تخصصی به این منظوراحساس نمی شدو درواقع مدیریت منابع انسانی جزءوظایف عمومی مدیریت به شمار می آمد .

دلیل دوم مهمتر اینکه انسان موجودی زنده است که قادر به تفکر قضاوت وتصمیم گیری است و ماده ای بی جان نیست که به راحتی در دست دیگران شکل گیرد . به همین جهت خواسته ها اهداف و آمال نیروهای شاغل همیشه موافق یاهمسو با اهداف سازمان نیست . مقاومت کارکنان در مقابل تصمیماتی که در باره آنها گرفته می شود منشآء دشواریها و تنشهایی است که در امر اداره وکنترل انسانها وجود دارد . به همین دلیل دانشمندان علوم انسانی هرگز نتوانستند واکنشها و رفتار های انسان را طبق فرمول یا مدل خاصی به طور دقیق پیش بینی کنند . علاوه بر ویژگیهای فردی وشخصیتی انسان مسایلی که تجمع انسانها پیدایش گروهها و در نتیجه رفتار گروهی به وجود می آورد بر پیچیدگی موضوع افزوده اداره وکنترل انسانها را در سازمان به مراتب دشوارتر می سازد .

عوامل مهم درگسترش نقش مدیریت منابع انسانی

به دلیل اهمیت عامل انسان ونقش منحصر بفرد او به عنوان طراح ومجری سیستمها وفرایندهای سازمانی وبه دلیل گسترش گرایشهای اجتماعی موجود که قدر وارزش بیشتری برای انسان قائل است از چندی پیش شاهد تغییر نقش اداره امور پرسنل در سازمان بوده ایم؛ در واقع به جای این اداره که بیشتر کارهای اداری و دفتری کارکنان را انجام می داد همان طور که گفته شد امروزه از مدیریت منابع انسانی صحبت میشود . نقش مدیریت منابع انسانی نخست تشخیص استعدادهای بالقوه نیروهای شاغل در سازمان وسپس فراهم آوردن امکاناتی برای شکوفایی آنهاست .

توأم با تغییر در فلسفه وجودی اداره امور کارکنان ؛ مدیریت منابع انسانی به تدریج پا از وظایفی چون انتخاب و استخدام نیرو ؛ تعیین حقوق ومزایا؛ ایجاد هماهنگی در روابط کارگری فراتر گذاشت . امروزه شاهدیم که مدیریت منابع انسانی در طرح ریزی برنامه های مهم و استراتژیک مشارکت فعالی دارد و بطور کلی جایگاهی به مراتب والاتر از گذشته در سازمان یافته است .

تغییر وتحولات سریع وپیچیده ترشدن محیط از جمله عوامل مهمی است که در گسترش نقش مدیریت منابع انسانی در سازمان موثر بوده است امروزه قوانین و مقررات بسیاری بر استخدام و چگونگی فعالیتهای سازمان نظارت می کند و اغلب تخلف از آنها موجب تعقیب حقوقی ؛ کیفری با پرداخت جرائم نقدی سنگین می شود . بهداشت و ایمنی محیط کار ؛ اجتناب از تبعیض در استخدام پرداخت حقوق و دستمزدهای کافی و عادلانه از جمله مواردی است که تحت نظارت و کنترل مستقیم دولت می باشد و سازمان مکلف به رعایت آنها است .

نیروی کار نیز امروزه توفعات بیشتری از قبل دارد . دیگر به هر شغلی در هر شرائط وبا هر دستمزدی تن در نمیدهد وبرای کیفیت کار وزندگی کاری مطلوب ؛ اهمیت زیادی قائل است . در نتیجه متخصصان امور انسانی باید مشاغل را طوری طراحی کنند که کار در محیط سازمان برای کارکنان مطلوب و رضایتبخش باشد .

ترکیب نیروی انسانی نیز دچار دگرگونیهایی شده است . مشکلات اقتصادی و در نتیجه عدم تکافوی درآمد مردان باعث شده است شده تا هر روز تعداد بیشتری از زنان به عنوان نان آور دوم داوطلب استخدام در سازمانها شوند . استخدام واشتغال زنان توأم با مسائل خاصی همچون بارداری زایمان؛ الزام

به مراقبت از کودکان واجبار به خانه داری در حین اشتغال است که باید برای ن تدابیری اتخاذ شود .

همچنین مسائلی از قبیل پیری یا جوانی نیروی کار از جمله مشکلاتی است که سازمان بطور اخص با آن مواجه است .

وظایف مدیریت منابع انسانی

فهرست زیر از جمله مهمترین وظایف مدیریت منابع انسانی در سازمان است که در این کتاب به برخی از آنها اشاره شده است :

نظارت بر استخدام در سازمان بطوری که این امر در چارچوب قانون ومطابق با قوانین ومقررات انجام گیرد و حق وحقوق قانونی متقاضیان مشاغل پایمال نگردد .

تجزیه وتحلیل مشاغل بطوری که ویژگیهای هر یک مشخص و معین گردد .

برنامه ریزی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان .

انتخاب واستخدام بهترین و شایسته ترین نیروهای ممکن برای تصدی مشاغل در سازمان .

کارمند یابی یعنی شناسایی کسانی که شرائط کافی را برای استخدام در سازمان دارا هستند .

طراحی و تنظیم برنامه هایی که ورود کارکنان جدید به سازمان را تسهیل می کند و از ایشان کمک می نماید جایگاه صحیح سازمانی و اجتماعی خود رادر آن بیابند .

آموزش کارکنان

تربیت مدیر

طراحی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان

طراحی سیستم پاداش

طراحی سیستم حقوق و دستمزد

وساطت میان سازمان و سندیکاهای کارگری

طراحی سیستم بهداشت و ایمنی محیط کار

طراحی سیستم انضباط

لازم است یاد آوری شود وظائف متخصصان امور پرسنلی ستادی است و این متخصصان بی آنکه حق دخالت در امور یا قدرت دستور دهی مستقیم داشته باشند در مقام مشاور با مدیران امور اجرائی و عملیاتی همکاری می نمایند و پیشنهادات خود را به آنان ارائه می نمایند . بعبارت دیگر در حالی که مدیران صفی برای تصمیم گیریهای بهتر به توصیه ها و راهنماییهای متخصصان ستادی نیاز دارند اما مجبور به پیشنهادات آنها نیستند وجود چنین رابطه ای میان صف و ستاد همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که در متون مربوط به مدیریت توجه زیادی به آن شده است زیرا شکی نیست که خدمات ستادی بسیار ذی قیمت بوده ؛ نقش موثر وبسزایی در کارائی عمومی سازمان ارد . از اینرو باید کوشش شود تا با ایجاد تفاهم و جوی مساعد هر گونه تضاد و تعارضی که ممکن است میان مدیران صفی و ستادی به وجود آید از بین برود ویا اصولاُ از بروز آن جلوگیری گردد .

از زمان پیدایش اداره ای به نام اداره امور پرسنلی یا مدیریت نیروی انسانی باوظایفی تخصصی و با هویتی مستقل در سازمان مدت نسبتاُ کوتاهی می گذرد ولی این بدان معنی نیست که وظایف مذکور قبلاُ در سازمان انجام نمی گرفته است اگر سازمان را کار وفعالیت هماهنگ تشریک مساعی منظم گروهی از انسانها برای نیل به اهدافی معین و از پیش تعیین شده تعریف کنیم باید بگوییم که مسأله جذب و به کارگیری صحیح نیروهای متخصص و کاردان برای نیل به آن اهداف نیز همیشه وجود داشته است .

نوع و ماهیت مسائل نیروی انسانی در گذشته و حال تغییر چندانی نکرده است آنچه تغییر نموده اصول وماهیت مدیریت منابع نیروی انسانی وبه تبع آن روشهای به کارگیری انسانها ونظارت بر کار و عملکرد آنهاست . رفتار خشک ؛ خشن و اغلب بیرحمانه با کارکنان که در گذشتهای نه چندان دور عادی یا حتی ضروری تلقی می شود با اصول امروزی مدیریت منابع انسانی سازگاری ندارد . صبرو حوصله به جای خشونت ؛تفاهم به جای امر ونهی ؛ تشویق و ترغیب جای تنبیه ؛ ایجاد انگیزه به جای اجبار و به طور کلی فراهم آوردن جوی مناسب برای پربارتر کردن زندگی خصوصی و اداری کارکنان از جمله اصولی است که امروزه کار در سازمان و فعالیتهای اجتماعی در چهارچوب آن انجام می شود .

راههای اثر بخشی بیشتر مدیریت منابع انسانی









سایر محصولات :
تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی 18 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی 18...

نمونه سوالات مدیریت کارگاه و منابع انسانی به روز شده مدیریت_کارگاه_و_منابع_انسانی دانشگاه پیام نور

نمونه سوالات مدیریت کارگاه و منابع...

تحقیق در مورد کاربرد نانو در صنایع دریایی 14 ص

تحقیق در مورد کاربرد نانو در صنایع...

تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی مرور سابقه علمی و مبانی نظری 20 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی ...

تحقیق در مورد کاربرد مدیریت دانش در بخش دولتی 20 ص

تحقیق در مورد کاربرد مدیریت دانش در...

تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی 79 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی ...

تحقیق در مورد کاربرد الکترومغناطیس در ژئوفیزیک 25 ص

تحقیق در مورد کاربرد الکترومغناطیس در...

دانلود پاورپوینت روش آموزش تربت بدنی برای گروه سنی دوازده تا چهارده سال _ 34 اسلاید

دانلود پاورپوینت ...

تحقیق در مورد مدیریت کیفیت فراگیر در خدمات کتابداری و اطلاعرسانی 25 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت...

نقش فلز آلومینیوم در صنعت

نقش فلز آلومینیوم در...

تحقیق در مورد قیصر امین پور

تحقیق در مورد قیصر امین پور...

تحقیق در مورد مدیریت کیفیت در شرکت مارلیک سان 93 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت کیفیت...

تحقیق در مورد کاربرد بارهنگ در طب سنتی و افق‌های آینده 15 ص

تحقیق در مورد کاربرد بارهنگ در طب...

تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 41 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 41 ص...

تحقیق در مورد قید در نگارش 10 ص

تحقیق در مورد...

دانلود نقشه توپوگرافی کل استان اذربایجان شرقی در مقیاس 11000

دانلود نقشه توپوگرافی کل...

تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 22 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 22...

تحقیق در مورد قلب چگونه کار می

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد مدیریت سازمان 22 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت...

تحقیق در مورد قـانون کارقراردادهای کار در ایران

تحقیق در مورد...

نمونه سوالات آیات الاحکام به روز شده آیات_الاحکام دانشگاه پیام نور

نمونه سوالات آیات...

تحقیق در مورد مدیریت زنجیره تامین 92 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت زنجیره تامین...

تحقیق در مورد قرقاول مشخصات بیولوژیکی، اهمیت و سودمندیها نکات مدیریتی در پرورش و کنترل بیماری متداول

تحقیق در مورد قرقاول ...

تحقیق؛ پروژه سیستم حقوق و دستمزد کارمندان

تحقیق؛ پروژه سیستم...

تحقیق در مورد مدیریت زنجیره تامین 43 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت زنجیره...

تحقیق؛ پروژه راه آهن ارزیابی مزایای قطارهای تیلتینگ

تحقیق؛ پروژه راه آهن ارزیابی مزایای قطارهای...

تحقیق در مورد قدیمی ترین نمونه شعر فارسی 8 ص

تحقیق در مورد قدیمی ترین نمونه شعر...

نقشه زمین شناسی 100000 زرآباد

نقشه زمین شناسی 100000 زرآباد...

تحقیق در مورد مدیریت زنجیره تامین 37 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد...

تحقیق؛ پرورش کرامت نفس

تحقیق؛ پرورش کرامت نفس...

تحقیق در مورد قالب‌بندی 15 ص

تحقیق در مورد قالب‌بندی 15...

تحقیق؛ پرورش مهارتهای سرپرستی

تحقیق؛ پرورش مهارتهای سرپرستی...

تحقیق در مورد مدیریت زمان 34 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت زمان 34 ص...

دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و تئوری سازمان _ 178 اسلاید

دانلود پاورپوینت اصول مدیریت...

تحقیق؛ پروتئین

تحقیق؛ پروتئین...

تحقیق در مورد قاعده تحذیر نقش هشدار دهنده در رفع مسئولیت کیفری 17

تحقیق در مورد قاعده تحذیر ...

تحقیق؛ وحی و تکامل

تحقیق؛ وحی و تکامل...

تحقیق در مورد مدیریت زمان 21 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت زمان 21 ص...

تحقیق؛ فناوری آموزشی در کلاس

تحقیق؛ فناوری آموزشی در کلاس...

تحقیق در مورد قارچ کشی شیمیایی

تحقیق در مورد قارچ...

نمونه سوالات برنامه ریزی روستایی در نواحی مرزی و ویژه به روز شده برنامه_ریزی_روستایی_در_نواحی_مرزی_و_ویژه

نمونه سوالات برنامه ریزی روستایی در نواحی...

نقشه زمین شناسی 100000 زمان آباد

نقشه زمین شناسی 100000...

تحقیق؛ فناوری اطلاعات

تحقیق؛ فناوری اطلاعات...

تحقیق در مورد مدیریت زمان 19 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت زمان...

تحقیق؛ فلسفه نظری تاریخ

تحقیق؛ فلسفه نظری...

تحقیق در مورد فیزیک هسته ای

تحقیق در مورد فیزیک هسته ای...

تحقیق در مورد مدیریت دولتی 10 ص با فرمت ورد

تحقیق در مورد مدیریت...

تحقیق؛ فلسفه قیام عاشورا

تحقیق؛ فلسفه قیام...

تحقیق؛ فلسفه فارابی

تحقیق؛ فلسفه فارابی...

تحقیق در مورد فیزیک هسته ای با تاریخچه

تحقیق در مورد فیزیک هسته...

پاورپوینت در مورد رادیولوسنسی های پری آپیکال
طرح توجیهی کارخانه رب (بافرمت word)سال 96
دانلود پروژه قرارداد مشارکت ساخت مسکونی (word)
پروژه سیستم های حرارتی و برودتی (عمران)
دانلود پروژه قرارداد مشارکت ساخت مسکونی (word)
پاورپوینت درباره پوسته و لوله HX
طرح کسب و کار زنبور داری و پرورش زنبور عسل (بروز شده)
تحقیق در مورد وبا (بافرمت word)
پاورپوینت درباره مبانی طیف سنجی ملکولی
پاورپوینت در مورد جنگ روانی و اثرات روانشناختی آن
کارآفرینی و پروژه کارگاه خیاطی 18 ص (با فرمت word)
پاورپوینت در مورد کارآیی
پروژه ترمودینامیک
پاورپوینت در مورد اثرات گرمایش جهانی
تحقیق در مورد تعریف پزشکی ورزشی یا طب ورزش 20 ص (بافرمت word)
پاورپوینت در مورد آزمایشگاه مصالح ساختمانی
پاورپوینت در مورد عملیات نجات و حمل مصدوم
پاورپوینت در مورد سیر تحولی راه آهن
پاورپوینت در مورد مدیریت مالی
پاورپوینت در مورد اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی بانک ها
پاورپوینت در مورد اثر کامپتون ( Compton effect
پاورپوینت در مورد اثر فاکتورهای فیزیولوژیک و فارماکولوژیک روی MAC
پاورپوینت در مورد اختلال آب والکترولیت
طرح توجیهی کارخانه رب (بافرمت word)سال 96
طرح کسب و کار قالی بافی (سال 96)
پاورپوینت در مورد اخلاق در مراقبتهای آغاز و پایان حیات
پاورپوینت در مورد مدل گرادکس
پاورپوینت در مورد متغیرهای تصادفی گسسته، پیوسته و آمیخته
پاورپوینت در مورد ماشینهای خاکورزی و کاشت
پاورپوینت در مورد متلب
پاورپوینت در مورد محیط زیست شهری
پروژه سیستم های حرارتی و برودتی (عمران)
پاورپوینت در مورد آپاندیسیت 8 اسلاید
پاورپوینت در مورد محاسبات روشنایی معابر
طرح توجیهی گلخانه(خیار – گوجه فلفل بادمجان) (بافرمت word)سال 96
توضیحات بیشتر - دانلود
طرح توجیهی تولیدقطعات بتنی (کارگاه بلوک سازی) (بافرمت word)سال 96
توضیحات بیشتر - دانلود
طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی مرغداری (بافرمت word)سال 96
توضیحات بیشتر - دانلود
طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی تولید نئوپان از برگ درخت خرما (بافرمت word)سال 95
توضیحات بیشتر - دانلود
طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی تولید سبد (بافرمت word)سال 96
توضیحات بیشتر - دانلود
طرح توجیهی فنی فرایند تولید رب (بافرمت word)سال 96
توضیحات بیشتر - دانلود
طرح توجیهی کارخانه رب (بافرمت word)سال 96
توضیحات بیشتر - دانلود
طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی بازیافت مواد پلاستیکی (بافرمت word)سال 96
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود برنامه سالانه و تقویم اجرایی دبستان سال 96-97
دانلود پروژه پلی وینیل الکل (word)
تحقیق در مورد سکه های هخامنشی و بعضی ساتراپها (word)
تحقیق در مورد تکنولوژی نظامی در عهد کهن (word)
جزوه درس ساختار و زبان ماشین
مقاله کامل عوامل موثر در اشتغال و بیکاری در جامعه ایران (word)
پاورپوینت در مورد آشنائی با پروتکل های اینترنت
مقاله کامل بررسی کیفیت بتن با دوام در برابر خوردگی میلگردها (word)
مقاله کامل تأثیر نوع ورزش کردن و جذب کلسیم بر روی غلظت (چگالی) مواد معدنی استخوان در دوچرخه سواران ، دونده ها و غیر ورزشکاران زن
مقاله کامل مدل سازی رآکتور شیمیایی با شبکه‌های عصبی مصنوعی (word)
مقاله کامل تحلیل پایداری شیروانی‌های سد مخزنی کشکسرای مرند
پروژه مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP
دانلود پروژه بررسی پروفیل آبشستگی پایین دست پرش هیدرولیکی با استفاده از تحقیقات آزمایشگاهی
دانلود پروژه کامل پیرازولر - پیریدین ها
پاورپوینت در مورد اکولوژی عمومی
پاورپوینت در مورد مونتاژ قطعات فولادی
پاورپوینت در مورد امر به معروف و نهی از منکر درادیان پیشین از نظر قرآن
پاورپوینت در مورد طرح رتبه بندی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد
پاورپوینت در مورد اکوسیستم های بیابانی
پاورپوینت در مورد انواع پژوهش
پاورپوینت در مورد اکوادور
پاورپوینت در مورد امکانات و تأسیسات ورزشی فضای باز و ورزش‌های یخی
پاورپوینت در مورد انگیزش در مدیریت
پاورپوینت در مورد انواع پرتوهای یونیزان
پاورپوینت در مورد انگور

کلمات کلیدی :مدیری منابع انسانی نقش مدیری منابع وظایف مدیری منابع اداره وکنرل انسانها دارای وظایفی کاملاُ مدیری منابع انسانی مورد مدیری منابع وظایفی کاملاُ خصصی مدیری منابع منابع انسانی نیروی انسانی نقش مدیری اداره امور برای نیل امور پرسنلی سازمان انسانی مدیری منابع اسخدام اداره
  • ۹۶/۰۷/۲۹
  • آسمان آبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی